Jak zorganizować wesele pod namiotem? Pytania i odpowiedzi

Pytanie: Witam, Nazywam się Karolina, jestem przyszłą panną młodą i planuje moje wesele. Piszę z zapytaniem, czy istnieje możliwość, aby pojawił się u Państwa post o : „weselu pod namiotem”. My z narzeczonym w sierpniu 2015 roku chcemy właśnie zorganizować takie wesele, ale jest to tak ciężkie przedsięwzięcie, nie wiem jak rozmawiać z firmą z namiotami, trzeba samemu wynająć dobrą firmę cateringową, dekoracje itp i jak tu niczego nie pominąć… jeśli się ma samemu przystroić halę na 250 osób. Bardzo liczę na pomoc ;)

wesele_pod_namiotem_06Odpowiedź: Najlepszym sposobem, aby upewnić się, że będziecie cieszyć się dniem ślubu jest dobre zaplanowanie i zorganizowanie takiego przedsięwzięcia. Ponieważ ma to być najwspanialszy i niezapomniany dzień w Waszym życiu, należy starannie wybrać miejsce, menu, napoje, i dekoracje. Poniżej znajdziecie kilka rad, które pomogą Wam zorganizować wesele pod namiotem. Przystępując do organizacji wesela w plenerze, koniecznie należy wziąć pod uwagę fakt, że organizacja takiego przedsięwzięcia zajmie więcej czasu, niż odbywa się to w przypadku konwencjonalnego wesela. Z pewnością niezbędna będzie zgoda właściciela terenu na postawienie namiotu i organizacja wesela w plenerze– jeśli ma to być park miejski lub teren nad jeziorem, zwracamy się do odpowiedniego urzędnika z władz miasta. W przypadku ogrodu botanicznego zgody musi udzielić dyrektor lub kierownik ogrodu. Podobna sytuacja dotyczy pałacyków, zamków, hoteli, itp.

 

Wybór namiotu i lokalizacji:

Jest coś szczególnego w weselach na świeżym powietrzu, blisko natury: polana nieopodal lasu lub nad jeziorem, romantyczny ogród botaniczny, ogrody pałacowe, pole golfowe czy nawet ciepłe zacisze domowego ogródka. Plusem wesela pod namiotem jest to,że można go rozbić prawie wszędzie. Coraz więcej zespołów pałacowych czy pól golfowych oferuje swoim klientom możliwość zorganizowania większego eventu pod namiotem i mają taki namiot u siebie na stanie.

W zależności od tego czy planujecie eleganckie formalne wesele czy też coś bardziej na luzie,do wyboru będziecie mieć namioty w różnych kształtach, rozmiarach i wykonane z różnych materiałów ( moim osobistym faworytem są namioty wykonane z przeźroczystego materiału, dzięki któremu można podziwiać gwieździste niebo). Podczas rozmów z firmą od wynajmu namiotu należy dowiedzieć się, jaki namiot z dostępnych w ofercie tej firmy pasuje do Waszego stylu i wizji, ograniczeń przestrzennych miejsca oraz ilości gości. Upewnijcie się,że wybieracie namiot , który będzie można rozłożyć na powierzchni chodnika , trawy czy piasku ( w zależności od lokalizacji jaką wybierzecie na swoje wesele ).

Pamiętajcie, aby namiot przystosować do warunków atmosferycznych. Na ślub latem zadbać należy o wiatraki lub przenośne urządzenia klimatyzacyjne, a w chłodniejsze miesiące należy zabać o to by gościom nie było za zimno. Dodatkowo należy zadbać o powierzchnie podłogowe,w tym parkiet taneczny ( do skorygowania nierównego podłoża ) i nie zapominajcie o panelach ściennych ( w ciepły wieczór panele mogą zostać uniesione, ale powinny być one zamontowane na szelki wypadek w celu ochrony przed niespodziewanym wiatrem lub deszczem ). Na rynku istnieją firmy specjalizujące się w wynajmowaniu wielkometrażowych namiotów, także z całym niezbędnym dodatkowym osprzętem (stoły, obrusy, zastawa, podłoga, podest). Warto dokładnie przeglądnąć wszystkie oferty i wybrać firmę, która ustawia namioty,np. z elegancką galą przy suficie, drewnianą podłogą, gustownymi żyrandolami, ale również taką firmę, która dodatkowo wynajmuje wszelkie potrzebne rzeczy (stoły, krzesła, podłoga,itp). Przy tak dużym przedsięwzięciu jak wesele pod namiotem dobrze jest mieć jedną firmę od wszystkiego.

WAŻNE:

  • pamiętajcie, by planowanie wesela w plenerze rozpocząć od załatwienia odpowiedniego pozwolenia od właściciela terenu, na którym chcecie postawić namiot
  • wynajmijcie namiot, który pasuje do Waszej wizji, ilości gości oraz ograniczeń przestrzennych
  • nie zapominajcie o dodatkach- stoły, krzesła obrusy,zastawy, klimatyzatory czy też nagrzewniki
  • nie zapomnijcie o wynajmie generatorów prądotwórczych jeżeli w pobliżu nie ma możliwości podłączenia się do prądu
  • jeśli organizujecie wesele w miejscu bez sieci sanitarnej należy zabdbać o obecność toalet i wynająć przenośne typu Toi Toi

Dekoracje i oświetlenie:

Ponieważ namioty są praktycznie pustym białym płótnem , należy zadbać o dekoracje miejsca, by weselny namiot nabrał klimatu. Odpowiednio zaaranżowane miejsce może wyglądać lepiej, niż niejedna sala weselna. Istnieje mnóstwo firm dekoratorskich, które w swojej ofercie mają wynajem zasłon, materiałów do udrapowania sufitu , eleganckich kryształowych żyrandoli i różnego rodzaju lampionów. Zdecydujecie, jakie elementy są dla Was najważniejsze , a następnie spróbujcie pogodzić to z Waszym budżetem. Zastanówcie się, co musicie wynająć, a co moglibyście wykonać samodzielnie, aby nieco obniżyć koszt dekoracji. Już jakiś czas temu pisaliśmy o dekoracji światłem, jak bardzo wpływa ona na wygląd pomieszczenia. Odpowiednio skąpane w kolorowym świetle ledów ściany namiotu będą wyglądać fantastycznie i tym samym zaskoczycie swoich gości weselnych wyglądem Waszego namiotu.

 POMYSŁY na dekorację namiotu weselnego:

  • udrapowany materiał pod sufitem i wzdłuż ścian

  • kolorowe papierowe lampiony podwieszone pod sufitem

  • kolorowe pompony z bibuły podwieszone pod sufitem

  • proporczyki podwieszone pod sufitem

  • dekoracja światłem – skąpane w kolorze ściany i sufit namiotu

  • kryształowe żyrandole

  • sufit rozświetlony tysiącem małych lampeczek

  • okrągłe stoły zamiast ustawienia stołów w tradycyjną biesiadną podkowę

 Coś na ząb, czyli nie ma wesela bez jedzenia:

 Wesele pod namiotem to niewątpliwie trudne zadanie logistyczne i dużo planowania,ale jak już uda się to wszystko pozałatwiać to efekt będzie niesamowity. Jeżeli organizujecie wesele w miejscu, gdzie znajduje się zaplecze gastronomiczne ( np. na polu golfowym lub na terenie pałacu) nie musicie martwić się o catering zewnętrzny, wystarczy skorzystać z oferty jaką proponuje wam właściciel terenu.

Jeżeli natomiast organizujecie wesele pod namiotem w miejscu, gdzie nie ma zaplecza gastronomicznego należy zadbać o zatrudnienie odpowiedniej firmy cateringowej. Wybierając firmę cateringową, najlepiej wybrać taką, która ma doświadczenie w pracy przy imprezach plenerowych oraz która posiada odpowiednie sprzęty do pracy w plenerze. Ważne też jest, aby taka firma cateringowa mogła zapewnić odpowiednią ilość kelnerów do opieki nad Waszymi gośćmi. Dobrze jest odpowiednio wcześnie skonsultować się z taką firmą, dokładnie opisać miejsce w którym organizujecie wesele, co zapewniacie ( prąd, bieżąca woda, itp.), aby firma cateringowa mogła przygotować się do tego zadania i wszystko przebiegło bezproblemowo. Jeżeli zastawy stołowej nie wynajmujecie od firmy, od której wynajmujecie namiot pamiętajcie, by upewnić się,że firma cateringowa zapewni wszelkie niezbędne naczynia, szklanki, kieliszki, itp.

Na koniec kilka inspiracji jak pięknie może wyglądać namiot weselny:

wesele_pod_namiotem_10 wesele_pod_namiotem_12 wesele_pod_namiotem_13 wesele_pod_namiotem_14 wesele_pod_namiotem_15 wesele_pod_namiotem_16 wesele_pod_namiotem_17 wesele_pod_namiotem_18 wesele_pod_namiotem_19 wesele_pod_namiotem_20 wesele_pod_namiotem_21 wesele_pod_namiotem_01 wesele_pod_namiotem_02 wesele_pod_namiotem_03 wesele_pod_namiotem_04 wesele_pod_namiotem_05 wesele_pod_namiotem_07 wesele_pod_namiotem_08

wesele_pod_namiotem_11

wesele_pod_namiotem_09


Comments

  1. Witam również zastanawiam się nad przyjęciem pod weselem, niestety u mnie w okolicy nie ma firm które zajmują się wynajęciem. Jest firma Das company, która sprzedaje takie namioty, Co sądzicie o tej firmie? A może macie inną którą możecie polecić?

  2. jakby ktos szukal ispiracji jak zorganzowac swoj slub w niceo alternatywny sposob polecam tu namioty tipi:http://www.photosligo.com/tipi-wedding-galway-pader-olivia/

  3. Wesele pod namiotem to nie lada wyzwanie. Ale może wyjść z tego naprawdę nieziemski efekt.

  4. Werona2920 says:

    Nam w zorganizowaniu przyjęcia weselnego pomogła konsultantka Pani Aleksandra z aj-event.pl. Jesteśmy jej bardzo wdzięczni za pomoc w zorganizowaniu tak przepięknej i ważnej dla nas uroczystości. Wszystko przebiegło świetnie, a wspomnienia cudowne i niezapomniane . Dziękujemy jej jeszcze raz za świetną pracę i oczywiście pomoc :)

  5. Miałam wesele na świeżym powietrzu pod namiotem i był przepięknie! Co prawda zawsze jest to ryzykowne (nigdy nie wiadomo, jaka będzie pogoda), ale nam się udało i wszyscy byli zachwyceni, zabawa do wschodu słońca :) i nei jest to takie trudne, wystarczy wypożyczyć takie namioty (my mieliśmy od das company i mogę szczerze polecić!), a reszta podobnie jak z „normalnym” weselem ;)

  6. Przepięknie! Zwłaszcza fioletowa inspiracja oraz ze swiatełkami ^^

zostaw komentarz

*